Orta ölçekli işletmelerde crm

Son yıllarda, özellikle orta ölçekli işletmelerde CRM çözümlerine olan talebin arttığı görülmekte. Bu artışın arkasında birçok faktör olsa da şirketlerin karlılıklarını artırma arayışı, maliyetlerini düşürmek ve güçlü bir müşteri ilişkileri tabanı oluşturma beklentileri bu sebeplerin başında geliyor. Bu beklentiler çerçevesinde yapılan yatırımlar da her geçen gün daha net sonuçlar ortaya koyuyor ve şirketlerin başarısında önemli bir yer tutuyor.

Dünyanın birçok yerinde yapılan çeşitli araştırmalar, orta ölçekli şirketlerin CRM ile hedefledikleri noktaya çok daha hızlı geldiğini gösteriyor. Önde gelen danışmanlık şirketlerinden biri olan Aberdeen Research’ün yaptığı bir çalışmaya göre ABD’de CRM projelerine imza atan orta ölçekli şirketlerin önemli bir kısmı bunun getirilerini yaşamaya başladı. Bu getiriler arasında verimlilik artışı, analiz ve raporlama becerisinde artış, maliyetleri daha iyi kontrol edebilme ve gelir kaynaklarını zenginleştirme en somut getiriler olarak tespit edilmiş.

Yine dünyaca ünlü danışmanlık firmalarından biri olan PricewaterhouseCoopers’ın araştırmalarına göre ABD’nin en hızlı büyüyen şirketlerinin yüzde 81’i son 3 yıl içerisinde CRM programları başlatmış ve bu programlarını daha da genişletmeyi düşünüyor. Bu şirketler, son 5 yıl içerisinde rakiplerine oranla yüzde 46 daha fazla gelir artışı ortaya koymuşlar ve bu artışın oranı 2003 yılında yüzde 60’lara kadar ulaşmış durumda. Tüm bu veriler ışığında AMR Research, 2004 yılında CRM pazarını 10.8 milyar dolar olarak belirlemiş durumda. Bu rakam, 2003 yılına göre 1 milyar dolarlık artışı işaret ediyor. Kısacası şirketler, CRM’in getirilerini yaşıyor, Pazar ve talepler her geçen gün büyüyor.

Araştırmalardan örnekler vermeye devam edersek; AMI-Partners’ın araştırmalarına göre ABD’de küçük ölçekli şirketlerin yüzde 12’si, orta ölçekli şirketlerin yüzde 25’i farklı CRM çözümlerine yönelik yatırımlarını yapmış durumda. Büyük ölçekli şirketlerin stratejilerine paralel olarak orta ve küçük ölçekli işletmeler de müşterileri tarafından daha fazla tercih edilmek, eldeki kaynakları en fazla getiri sağlayan müşterilere göre yeniden konumlandırmak ve müşterilerden elde edilen bilgiler ışığında yeni gelir kaynakları oluşturmak için CRM çözümlerinden yararlanmanın önemini kavramış durumda.

Her ne kadar bu rakamlar somut gerçekler ortaya koysa da henüz daha birçok yöneticinin kafasında bu yolculuğun nasıl gerçekleştirileceği konusunda soru işaretleri olduğu da kaçınılmaz bir gerçek. Bu soru işaretleri özellikle orta ve küçük ölçekli şirketlerde kendini daha fazla hissettiriyor. Kısacası herkes CRM istiyor ama başarılı adımların nasıl atılacağı konusunda kafalar biraz karışık…

Başarılı CRM projelerini hayata geçirmek üzere atılması gereken adımlar için CRM Nasıl Seçilir ve CRM Nasıl Uygulanır a bakabilirsiniz.

crm faydaları, crm nedir, crm'in işletmelere faydası, crm uygulamaları

Paylaş:    
Uysal DOĞAN Freelance Yazılım Uzmanı

Uzun yıllardır yazılım sektöründeyim, bu süre içerisinde gerek web tabanlı gerekse masaüstü programlama alanında çok çeşitli projeler geliştirdim. Freelance çalışıyorum, gerektiğinde ekibimle destek verebiliyorum.İşimi severek yapıyorum, deneyimlerim kitap, defter veya derslerden ibaret değildir.Projeleriniz ile ilgili profesyonel destek almak isterseniz iletişim bölümünde bulunan bilgiler vasıtası ile bana ulaşabilirsiniz.

DİĞER SAYFALAR

Paypal nedir?

Paypal dünya genelinde güvenliği en üst düzeyde olan para aktarım servisidir,web sitenize paypal entegrasyonu yaparak ödeme alabilirsiniz, para transferi konusunda gelişmiş bir teknoloji alt yapısına sahip olan paypal, sizlere farklı imkanlar sunuyor,...

Detay


Satış gücü otomasyonu - SFA

Satış gücü otomasyonu (SFA) satış süreçlerini hızlandırarak satış hedeflerini gerçekleştirmeyi sağlamak amacıyla yönetilen bilgi sistemidir.Satış ekibi daha değerli bilgi ile güçlendirilerek satış etkilerinin güçlendirilmesi hedeflenir. Hızlı ve doğru bilg...

Detay


Projeler

Firmanız için, sektörünüze yönelik, kullanıcı dostu, herkesin rahatlıkla kullanabileceği, hem sizin işlerinizi kolaylaştıran hemde müşterilerinize verdiğiniz hizmet kalitesini göstermek adına özel yazılım ç&...

Detay


Google Adwords

Nasıl mı? Size bir reklam bütçesi sunuyorlar ve diyorlar ki 1 aylık çalışma sonucunda örnek veriyorum 600 lira ödeyeceksiniz, herşey mantıklı geliyor size, sonuçta reklamlarını dönecek bir yerlerde, potansiyel müşterileriniz olacağını düşünüyorsunuz ve kab...

Detay


Yazılım uzmanı

Yazılım uzmanı malesef ülkemizde hala bir kalıba oturtulamamış, dışarıdan çok güzel görünen ama içerisine girdiğinizde zorluğunu daha iyi anlayacağınız bir mesleki yönelim veya benim deyimimle bir yaşam biçimi... Kalıba oturtulamamış diyorum çünkü dünya...

Detay


Crm nedir?

CRM kavramının temelinde müşteriyi anlamak, onun ihtiyaçları doğrultusunda ürün ve hizmetlerini özelleştirip mevcut müşterilerine daha iyi hizmet sunarken, yenilerini kazanmanız yatar. Özellikle son yirmi yılda değişen müşteri istekleri, servis beklentiler...

Detay


  Kısaca
Homeofis çalışıyorum ancak gerektiğinde Türkiye sınırları içerisinde herhangi bir yerde projenize destek verebilirim.

Projenizle ilgili profesyonel hizmet almak istiyorsanız benimle iletişim bölümünde bulunan bilgiler aracılığı ile veya iletişim formu ile bağlantı kurabilirsiniz.
  Facebook