Bu soruya internet pazarlamasi uzerine calisan herkes evet diyecektir. Hele de bu konuda danismanlik veren AdWords reklam firmalari. Ben de evete yakin bir cevap vermeliyim, sorulmasi gereken asil soruyu sorarak.
Google Reklamlari benim isime yarar mi? asil soru bu olmali. Buna en guzel cevap sudur; Google reklamlarini dene ve test et ve kendin karar ver. Soyle basit bir analiz yapabilirsin:
AdWords ile toplam NET karin - (AdWords’ten gelen ziyaretci sayisi X tiklama basina maliyet)
Eger yukaridaki formul sonucu negatif ise, yani AdWords reklamlari ile kar elde edemiyorsaniz, yapmaniz gereken sunlar:
- AdWors’un tiklama basina maliyetini kismaya calis; bunu da hem reklam metninin hem de web sayfanin hedefledigin anahtar kelimelere uygunlugunu artirarak yapabilirsin.
- Tiklama basina maliyeti azalt ve daha az ziyaretciyle yoluna devam et
- Henuz fazla kesfedilmemis ama arama hacmi olan yeni anahtar kelime ekle. Bu kelimeler rekabet az ya da hic olmadigindan cok ucuz olacaktir.
- Hic biri isine yaramiyorsa, AdWords’u birak ve SEO’ya yonel. Ayni zamanda neden sitene gelen ziyaretcilerin satin almadigini anlamaya calis ve sitenin analizini yap.