İnternet hayatımıza girdikten sonra, vazgeçilmezlerimizden biri haline geldi. Aklımıza gelen herhangi bir sorunun cevabını hemen bir arama motorundan arayarak bilgi edinmeye başladık. Artık birşeyleri araştırırken çoğu zaman kitap açmıyor, ansiklopedilere başvurmuyor, kütüphanelere gitmiyoruz. Gündemden haberdar olmak için, televizyon ya da radyo yerine haber sitelerinden gündemi takip eder duruma geldik.
Sosyal medya olgusu ise, internet kullanım alışkanlıklarımızı değiştirdi. Artık çoğumuz, sosyal medyayı kullanmak için internete bağlanır olduk. İlk açtığımız siteler, twitter, facebook, instagram haline geldi. Haberleri, gündemdeki olayları, takip ettiğimiz kişi ya da gruplar hakkındaki gelişmeleri buradan takip eder olduk. Kullanıcıların bu eğilimleri ise, firmaları, sosyal medyayı etkin kullanmaya yönlendiriyor.
Artık bir firmanın sadece profesyonel bir web sitesinin olması yeterli değil. Sosyal medya üzerinde kendisini nasıl tanıttığı, yeniliklerinden en kısa süre içinde hedef kitlesini haberdar etmesi, kullanıcıların yorumları, bir firma ya da marka hakkında tüketicilerin olumlu ya da olumsuz yorumları son derece önemli hale geldi. Firmalar, sosyal medya uzmanları ve danışmanlar ile birlikte çalışıyor, reklam ve tanıtım faaliyetlerini, bu alanı etkin kullanarak sürdürüyor.
tkileyici bir strateji çok kısa sürede, önemli bir kitlenin yeniliklerden haberdar olmasını sağlıyor. Sosyal medyanın gücünü farkeden ve sosyal medyayı etkin kullanan firmalar, her zaman için kullanamayanların bir adım önünde olacak. Benden söylemesi...