B2B Nedir?

B2B terimi İngilizce Business to Business kelimelerinin karşılığıdır.şirketler arası pazarlama ya da satış uygulamalarına verilen kısa tanımdır. Elektronik Ticaret Koordinasyon Kurulu (ETKK) Hukuk Çalışma Grubu’nun 8 Mayıs 1998 tarihli raporunda elektronik ticaret; “bireyler ve kurumların, açık ağ ortamında internet ya da sınırlı sayıda kullanıcı tarafından ulaşılabilen kapalı ağ ortamlarında intranet yazı, ses ve görüntü şeklindeki sayısal bilgilerin işlenmesi, iletilmesi ve saklanması temeline dayanan ve bir değer yaratmayı amaçlayan ticari işlemlerin tümünü ifade etmektedir.” şeklinde tanımlanmıştır.

B2B e-ticaret, işletmeler arasında geleneksel yollarla gerçekleştirilen iş ilişkilerinin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi olarak tanımlanabilir.B2B ve e-iş, geleneksel iş modellerini değiştirerek yan tarafta sıralanan birçok faydayı sağlayacaktır.

Elektronik Ticaret Koordinasyon Kurulu ETKK Hukuk Çalışma Grubu'nun 8 Mayıs 1998 tarihli raporunda elektronik ticaret; bireyler ve kurumların, açık ağ ortamında internet ya da sınırlı sayıda kullanıcı tarafından ulaşılabilen kapalı ağ ortamlarında intranet yazı, ses ve görüntü şeklindeki sayısal bilgilerin işlenmesi, iletilmesi ve saklanması temeline dayanan ve bir değer yaratmayı amaçlayan ticari işlemlerin tümünü ifade etmektedir. Şeklinde tanımlanmıştır.

B2B’; En basit anlamda bir satış sürecinin organizasyonun bile işletmeye katacağı faydalar saymakla bitmeyecek kadar çoktur. Alınan bir siparişin değerlendirilmesinde dahi birçok kıstas mevcuttur. Siparişin onaylanması, risk kontrolünün, stok durumun bilinmesi, ürünün rezervasyonu gibi süreçlerin doğru koordine edilememesi çoğunlukla bölümler arası net bilgi akışının sağlanmamasına neden olduğu gibi, bu sürecin sonucunda müşteriye genelde verilen cevap “depoya soralım” şeklinde olur. Depo organizasyonuna ve ürünün teslimine kadar uzanan süreç B2b de bir biri ile entegre edilmiş durumdadır.

•B2B uygulamaları ile ürünle ilgili tüm modüller arasında entegrasyonu sağlamış olmalıdır. (Fiyat listeleri-Siparişler-Ürün Bilgileri)
•B2B uygulamaları, farklı lokasyonlardaki müşterilerine, iş ortaklarına ve tedarikçilerine kadar uzanabilmelidir.(Görüntülenen-Raporlanabilir veriler)
•Malzeme, makine, işçi gibi tüm kaynakların en verimli şekilde kullanılmasının sağlamalı ve buna bağlı olarak maliyetlerde azalmayı hedeflemelidir. (Raporlanabilir Veriler-Entegre Bilgiler)
•Her aşamada maliyetlerin izlenilebilirliğini sağlamalıdır. (Satış-Stok-Sipariş)
•Verilen müşteri hizmetlerinin memnuniyetini ve kalitesini arttırmalıdır.
•Tüm seviyelerde hız ve firma disiplinin yerleştirilmesini sağlamalıdır.(Ürün Bilgileri)
•Kurum yönetimin karar verme süreçlerini hızlandıracak verilerin hızlı ve doğru şekilde hazır hale getirmelidir. (Dosya Aktarımları-Raporlamalar)
 

Tüm firmalar, özellikle KOBİ'ler için çok uygun bir ticaret şekli olan E-Ticaret, ürün seçeneklerinin artması, ürünlerin kalitesinin yükselmesi ve ödeme ve teslimat sıkıntılarının giderilemesinde yardımcı olmaktadır. E-ticaret potansiyel tüketicilerin dünyanın her yanında pazara arz edilen ürünler hakkında bilgi sahibi olmalarına ve yeni üreticilerin dünya pazarlarına girmelerine imkân vermektedir. Daha düşük fiyatlı ve kaliteli ürünlerin pazara girmesi üreticiler arasında rekabetin artmasına ve tüm ticari işlemlerin maliyetinin düşmesine neden olmaktadır.

Elektronik ticaret, üretici ve tüketicileri, özellikle KOBİ'leri geleneksel ticaret engelleri olan pazara uzaklık, bilgi eksikliği ve talebe uygun üretim yapılamayışı gibi dezavantajlardan kurtarabildiği ölçüde yararlı olacaktır.

Elektronik pazarlar, satıcı ve alıcı şirketlerin hizmet ve ürünleriyle ticareti oluşturulan aracı sitelerdir. Bu model çoktan-çoğa (many-to-many) model olarak da tanımlanır. Bu konu için online exchange, infomediary, I-market, digital marketplace, net hub gibi birçok terim de kullanılmaktadır. Bu modelde e-pazar, tedarikçilerin sağladığı ürün kataloglarını birleştirerek kullanıma sunar. Bu yapı bilgilerin tutarlı bir şekilde kullanıcılara sunulmasını, aranmasını ve alıcı - satıcı arasındaki entegrasyonu sağlar. Aynı zamanda alıcı ve satıcı taraflarındaki yükü azaltır. Bu modelde fiyat isteme, açık artırma, ters açık artırma gibi birçok işlem kolay bir şekilde gerçekleştirilir.

b2b hakkında bilgiler, b2b nedir, b2c nedir
Daha iyi müşteri tatmini ve desteği
40% Complete (success)
Yeni ürün ve hizmetlerin pazara hızla sunulması
40% Complete (success)
Daha iyi servis
40% Complete (success)
Daha iyi alış ve satış işlemleri
40% Complete (success)
Daha az işletim maliyeti
40% Complete (success)
Daha az üretim maliyeti
40% Complete (success)
Daha düşük stok maliyeti
40% Complete (success)


Paylaş:    
Uysal DOĞAN Freelance Yazılım Uzmanı

Uzun yıllardır yazılım sektöründeyim, bu süre içerisinde gerek web tabanlı gerekse masaüstü programlama alanında çok çeşitli projeler geliştirdim. Freelance çalışıyorum, gerektiğinde ekibimle destek verebiliyorum.İşimi severek yapıyorum, deneyimlerim kitap, defter veya derslerden ibaret değildir.Projeleriniz ile ilgili profesyonel destek almak isterseniz iletişim bölümünde bulunan bilgiler vasıtası ile bana ulaşabilirsiniz.

DİĞER SAYFALAR

E ticaret paketi

E-ticaret paketi, genel olarak bir e-ticaret sitesinde olması gereken temel özellikler dahilin de programlanmış, kullanıma hazır hale getirilmiş web siteleridir.Bu paket siteler, özel çözüm e-ticaret sitelerine göre daha kısa sürede uygulanabildiği ve mali...

Detay


Rotatif kredi faiz hesaplama yazılımı

Geçen sene geliştirdiğim projelerden biri şuan türkiyede tek olan ve web üzerinden rotatif kredi faiz hesaplaması yaptıran bir yazılımdı. Sistem sorunsuz bir şekilde eksiksiz hesaplama yapmaktadır.Bazı bankaların fahiş bir hesaplama kullanarak ciddi rakaml...

Detay


Periyodik Bakım

Periyodik bakım bir web sitesi için öemli bir unsurdur,sitenize giren herhangi bir kullanıcının bir bağlantıya tıkladığında sayfanın yüklenmesi dahil maksiumum kalacağı süre 10 saniyedir.Bu süre zarfında kullanıcı istediği bilgi ve içeriğe daha doğrusu sit...

Detay


SSL nedir?

SSL Nedir? SSL ile ilgili kısa bilgi SSL, Secure Sockets Layer'in baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Kullandığınız web tarayıcısı ile bağlı olduğunuz sitenin web sunucusu arasında güvenlikli bilgi alışverişini sağlayan bir yöntemdir. Bir web ...

Detay


Mrp nedir?

MRP (Material Requirement Planning) dilimize Malzeme İhtiyaç Planlaması olarak geçmiş olan bir yöntem ismidir.   MRP yöntemi, ürün ağacı, stok mevcutları, satınalma sisteminde bulunan açık siparişler ve ana imalat planında üretim talimatlarını (tahm...

Detay


Projeler

Firmanız için, sektörünüze yönelik, kullanıcı dostu, herkesin rahatlıkla kullanabileceği, hem sizin işlerinizi kolaylaştıran hemde müşterilerinize verdiğiniz hizmet kalitesini göstermek adına özel yazılım ç&...

Detay


  Kısaca
Homeofis çalışıyorum ancak gerektiğinde Türkiye sınırları içerisinde herhangi bir yerde projenize destek verebilirim.

Projenizle ilgili profesyonel hizmet almak istiyorsanız benimle iletişim bölümünde bulunan bilgiler aracılığı ile veya iletişim formu ile bağlantı kurabilirsiniz.
  Facebook