Geleneksel olarak, ERP ve CRM uygulama takımları gibi büyük ölçekli iş için kritik yazılım sistemlerini kullanmak büyük bir girişimdi. Bu sistemleri büyük bir kuruluşa dağıtmak yüz binlerce dolara maliyete neden olabilir ve genellikle BT personelinin ve danışmanlarının kuruluşun diğer sistemleri ve verileri ile kişiselleştirmek ve entegre etmek için bir orduya ihtiyaç duyar. Bu büyüklüğün konuşlandırılmasının zaman, personel ve bütçe gereksinimleri, herhangi bir boyuttaki bir organizasyon için önemli bir risk oluşturduğunu ve bu tür yazılımları, aksi takdirde kendisinden büyük miktarda türetebilecek küçük kuruluşların erişiminden çıkarır.
Yardımcı program. İsteğe bağlı teslimat modeli bunun bazılarını değiştirir. SaaS uygulamaları, müşterinin bulunduğu yere büyük bir altyapının kurulmasını gerektirmez; bu da, kaynakların önceden belirlenmiş taahhütlerini ortadan kaldırır veya büyük ölçüde azaltır. Amortisman için önemli bir başlangıç yatırımı olmaksızın, hayal kırıklığı yaratan sonuçlar üreten bir SaaS uygulaması sunan bir işletme, pahalı, şirket içi altyapıyı terk etmek zorunda kalmadan uzaklaşabilir ve farklı bir yön bulabilir.
Buna ek olarak, özel entegrasyon gerekmiyorsa, SaaS uygulamaları minimum bir çaba harcama ve sunma etkinliği ile planlanabilir ve yürütülebilir ve böylelikle önemli bir BT yatırımının mümkün olan en kısa zaman aralıklarından birini oluşturabilir. Bu, bir takım SaaS tedarikçilerinin 30 gün gibi sınırlı bir süre boyunca yazılımlarının "sınama sürüşü" risksiz (ve çoğunlukla kelimenin tam anlamıyla ücretsiz) sunmalarını da mümkün kıldı. Potansiyel müşterilere, satın almadan önce yazılımı denemek için bir şans vererek, yazılım satın alımını çevreleyen risklerin çoğunu ortadan kaldırmaya yardımcı olur.