SaaS çözümüne kolay erişim, SaaS mimarisinin bir diğer önemli bileşenidir. SaaS çözümü bulut tabanlı bir altyapıda barındırıldığından, yöneticiler, kullanıcılar ve cihazlar İnternet erişimi olan herhangi bir konumdan bu çözüme erişebilir. Mobil cihaz yönetimi bir tarayıcı yoluyla gerçekleştirilir. Birçok SaaS çözüm sağlayıcısı coğrafi olarak dağıtılmış veri merkezlerinde çalıştığından, kullanıcılar ve cihazlar platforma “yerel olarak” erişebilir. Bu da çoğu durumda coğrafi olarak birbirinden uzak uç noktalara bağlanmaktan kaynaklanabilecek gecikmeleri ve beklemeleri önler. Ayrıca, SaaS çözümünü şirket içi cihaz yönetimi platformlarıyla tümleştirerek erişilebilirliği genişletmek de mümkündür.
Erişilebilirlik ile ilgili sorular
SaaS yönetimi yaşam döngüsü planlaması kapsamında, bulut erişilebilirliği hakkında aşağıdaki planlama sorularını yanıtlamak isteyeceksiniz:
- Kuruluşunuzda belirli mobil cihaz tarayıcısı gereksinimleri var mı? Varsa, SaaS çözümü gerekli tarayıcıları destekliyor mu?
- Mobil cihaz kullanıcılarının uygulamalar veya hizmetler için özel erişilebilirlik gereksinimleri var mı?
- Kuruluşunuzun kullanıcı cihazlarıyla ayrıca coğrafi konumda bulunan SaaS altyapısına mı yoksa şirket içi altyapınıza mı erişmesi gerekiyor? Mobil cihaz verileri uluslararası sınırlar arasında depolanır veya taşınırsa, yasal ayrımlar olur mu?