B2B terimi İngilizce Business to Business kelimelerinin karşılığıdır.şirketler arası pazarlama ya da satış uygulamalarına verilen kısa tanımdır. Elektronik Ticaret Koordinasyon Kurulu (ETKK) Hukuk Çalışma Grubu’nun 8 Mayıs 1998 tarihli raporunda elektronik ticaret; “bireyler ve kurumların, açık ağ ortamında internet ya da sınırlı sayıda kullanıcı tarafından ulaşılabilen kapalı ağ ortamlarında intranet yazı, ses ve görüntü şeklindeki sayısal bilgilerin işlenmesi, iletilmesi ve saklanması temeline dayanan ve bir değer yaratmayı amaçlayan ticari işlemlerin tümünü ifade etmektedir.” şeklinde tanımlanmıştır.
B2B e-ticaret, işletmeler arasında geleneksel yollarla gerçekleştirilen iş ilişkilerinin elektronik ortamda gerçekleştirilmesi olarak tanımlanabilir.B2B ve e-iş, geleneksel iş modellerini değiştirerek yan tarafta sıralanan birçok faydayı sağlayacaktır.
Elektronik Ticaret Koordinasyon Kurulu ETKK Hukuk Çalışma Grubu'nun 8 Mayıs 1998 tarihli raporunda elektronik ticaret; bireyler ve kurumların, açık ağ ortamında internet ya da sınırlı sayıda kullanıcı tarafından ulaşılabilen kapalı ağ ortamlarında intranet yazı, ses ve görüntü şeklindeki sayısal bilgilerin işlenmesi, iletilmesi ve saklanması temeline dayanan ve bir değer yaratmayı amaçlayan ticari işlemlerin tümünü ifade etmektedir. Şeklinde tanımlanmıştır.
B2B’; En basit anlamda bir satış sürecinin organizasyonun bile işletmeye katacağı faydalar saymakla bitmeyecek kadar çoktur. Alınan bir siparişin değerlendirilmesinde dahi birçok kıstas mevcuttur. Siparişin onaylanması, risk kontrolünün, stok durumun bilinmesi, ürünün rezervasyonu gibi süreçlerin doğru koordine edilememesi çoğunlukla bölümler arası net bilgi akışının sağlanmamasına neden olduğu gibi, bu sürecin sonucunda müşteriye genelde verilen cevap “depoya soralım” şeklinde olur. Depo organizasyonuna ve ürünün teslimine kadar uzanan süreç B2b de bir biri ile entegre edilmiş durumdadır.
•B2B uygulamaları ile ürünle ilgili tüm modüller arasında entegrasyonu sağlamış olmalıdır. (Fiyat listeleri-Siparişler-Ürün Bilgileri)
•B2B uygulamaları, farklı lokasyonlardaki müşterilerine, iş ortaklarına ve tedarikçilerine kadar uzanabilmelidir.(Görüntülenen-Raporlanabilir veriler)
•Malzeme, makine, işçi gibi tüm kaynakların en verimli şekilde kullanılmasının sağlamalı ve buna bağlı olarak maliyetlerde azalmayı hedeflemelidir. (Raporlanabilir Veriler-Entegre Bilgiler)
•Her aşamada maliyetlerin izlenilebilirliğini sağlamalıdır. (Satış-Stok-Sipariş)
•Verilen müşteri hizmetlerinin memnuniyetini ve kalitesini arttırmalıdır.
•Tüm seviyelerde hız ve firma disiplinin yerleştirilmesini sağlamalıdır.(Ürün Bilgileri)
•Kurum yönetimin karar verme süreçlerini hızlandıracak verilerin hızlı ve doğru şekilde hazır hale getirmelidir. (Dosya Aktarımları-Raporlamalar)
Tüm firmalar, özellikle KOBİ'ler için çok uygun bir ticaret şekli olan E-Ticaret, ürün seçeneklerinin artması, ürünlerin kalitesinin yükselmesi ve ödeme ve teslimat sıkıntılarının giderilemesinde yardımcı olmaktadır. E-ticaret potansiyel tüketicilerin dünyanın her yanında pazara arz edilen ürünler hakkında bilgi sahibi olmalarına ve yeni üreticilerin dünya pazarlarına girmelerine imkân vermektedir. Daha düşük fiyatlı ve kaliteli ürünlerin pazara girmesi üreticiler arasında rekabetin artmasına ve tüm ticari işlemlerin maliyetinin düşmesine neden olmaktadır.
Elektronik ticaret, üretici ve tüketicileri, özellikle KOBİ'leri geleneksel ticaret engelleri olan pazara uzaklık, bilgi eksikliği ve talebe uygun üretim yapılamayışı gibi dezavantajlardan kurtarabildiği ölçüde yararlı olacaktır.
Elektronik pazarlar, satıcı ve alıcı şirketlerin hizmet ve ürünleriyle ticareti oluşturulan aracı sitelerdir. Bu model çoktan-çoğa (many-to-many) model olarak da tanımlanır. Bu konu için online exchange, infomediary, I-market, digital marketplace, net hub gibi birçok terim de kullanılmaktadır. Bu modelde e-pazar, tedarikçilerin sağladığı ürün kataloglarını birleştirerek kullanıma sunar. Bu yapı bilgilerin tutarlı bir şekilde kullanıcılara sunulmasını, aranmasını ve alıcı - satıcı arasındaki entegrasyonu sağlar. Aynı zamanda alıcı ve satıcı taraflarındaki yükü azaltır. Bu modelde fiyat isteme, açık artırma, ters açık artırma gibi birçok işlem kolay bir şekilde gerçekleştirilir.